15 Ağustos 2014 Cuma

ROMANTİK YOL BÖLÜM 4

ROMANTİK YOL
4. GÜN
ROTHENBURG o.d T > WÜRZBURG

Sabah kahvaltı sonrası öğleye kadar Rothenburg'u gezeceğiz daha sonra Romantik yola devam edeceğiz.
Rothenburg,Romantik yolun en bilinen,en çok fotoğraflanan,en sevilen kasabası,bir platonun üzerinde yer aldığı için savunma duvarlarına ek olarak,yüksekteki pozisyonu savunma avantajı sağlıyor.Arşivlerdeki en eski belgeler,960 yılını gösteriyor,şaka gibi tarih,1000 yıldan eskiye gidiyor

İlk tercihimiz şehri çevreleyen surlardan yana. Bu nedenle dün giriş yaptığımız kapıya doğru yürüyoruz ve buradaki girişten surlara tırmanıyoruz. Yaklaşık bir metre genişliğinde surlar üzeri kiremit çatı ile örtülü, belirli aralıklarla mazgal delikleri var, tam 42 tane de kulesi var, duvarlarda isimler yazılı taş plaketler var. Surların bakımı için bağışta bulunanların isimleri ve kaç metre bağışta bulundukları yazılı. 20 cm'den 5 metreye kadar duvarın restorasyonu için bağış yapan var ama santimi kaç paradır bilmiyorum. Şehri çevreleyen surlar oldukça müstahkem yapılmış. Sadece şehrin Tauber Vadisine bakan kısmı yarlarla çevrili olduğu için bu kesimde sur yok. Bu surlar şehri ortaçağda Nürnberg ve çevresindeki diğer devletçiklere karşı korumuş. Bir kez işgal edilmiş , o da tesadüfen Rothenburg yakınlarında geçip başka bir savaşa giden 40.000 kişilik yabancı bir ordu tarafından. Rothenburg yakınlarından geçerken yağmura yakalanıp çamura saplanan ordu kışlamaiçin önüne ilk çıkan Rothenburg'a saldırır ama alamaz. Kuşatma devam ederken cephanelikten sorumlu görevli cephaneleri depoladıkları kuleden malzeme almak için meşaleyle depoya girince patlama olur kule ve surların bir kısmı yıkılır, düşman ordusu açılan bu gedikten içeri girer ve şehri işgal eder. Bu kuşatmada düşman 1000 asker kayıp verirken Rothenburg'luların kaybı sadece cephane sorumlusu ve nöbetçisi olmak üzere iki kişidir. Bu işgal sonucu Rothenburg kenti oldukça yoksul düşer ve 250 yıl kendini toparlayamaz. Sevimli Nightwatchman - gece bekçimizin dün akşam anlattıklarına göre kentin bu korunmuşluğu da bu yoksulluktandır, kenti yenilemeye paraları yoktur. Kentin çatılarını ve dar sokaklarını seyrederek surlarda ilerliyoruz. St. Jakobskirche'ye yakın bir yerden surlardan inip tekrar şehre yürüyoruz. Kiliseyi dışarıdan gördükten sonra tekrar Markplatz ve yakınındaki Noel Baba müzesine geliyoruz. Müzeyi gezemiyoruz ( Çünkü zamanımız kısıtlı ) ama Noel süslemeleri ve oyuncaklarının satıldığı mağazasını gezmekten kendimizi alamıyoruz. Hatıra magnet ve tabaklarımızı alıp Ankaralı Gezginler gurubumuza kartpostalları da gönderdikten sonra Navigasyon cihazına Craglingen yazıyoruz.

Navigasyon cihazımızın gösterdiği üzere ana yoldan ayrılıp korkulukları rengarenk çiçekli saksılarla süslenmiş köprüden geçip bu küçük kasabaya giriyoruz. Aracımızı halka açık bir otoparka bırakıp kentin sokaklarında dolaşıyoruz. Yamuk yumuk kule evleri, rathaus binasını görüp bir marketten de su stokumuzu yenileyip tekrar aracımıza dönüp yola devam ediyoruz.

İkinci mola ,10-15 km uzaklıktaki    Röttingen de. Çok fazla oyalanmadan yönümüzü Weikersheim e çeviriyoruz.

Weikersheim bağları ve sarayı ile meşhur,Romantik yol un önemli kasabalarından biri... Kentin girişindeki halka açık otoparka araçlarımızı parkediyoruz. Otoparktan çıkınca sağa devam ettiğinizde yol sizi Old Town'a yani eski Weikersheime götürüyor. Kendinizi Kilisenin ve restoranların yer aldığı bir meydanda Marktplatz'da buluyorsunuz, hemen karşınızda Hohenlochen sülalesine ait Versailes mimarisinde saray karşılıyor.

Gezmek yine rehberli turla mümkün. Rehberlik hizmeti sadece Almanca. Almanca bilmeyenler için hazırlanmış İngilizce rehber kitapçık veriyorlar.Hemen biletimizi alıp 14.00 turuna yazılıyoruz. Tur saatimiz gelinceye kadar 10 dakika sarayın iç avlusunda oyalanıyoruz. Saat tam 14.00 te rehberimiz öncülüğünde merdivenler,kuleler,odalar,salonlar dolaşılıyor,duvarlarda şatonun sahibi ve sülalesine ait portreler ..Sarayın en önemli özelliği tüm mobilyaların orijinal oluşu,bir diğer özellik de saray da çalışan personelin bahçedeki cüce heykelleri,aşçılar,bahçıvanlar hep cüce.Çok güzel planlanmış,düzenlenmiş Fransız tipi bahçeler içinde Weikersheim sarayı gerçekten şık.. Tam bir saat sürüyor turumuz.

Öğlen oldu,bir şeyler yemenin vaktidir..Markt platz da restoranlardan birine oturuyoruz. Öğle yemeği servisi bittiği için sadece sosis ve salata seçeneği var. Güç bela Siparişleri veriyoruz çünkü garson bayan sadece Almanca biliyor bir de bizim çat pat Almancayla anlatmak istediklerimizi kavrayacak yapıda değil düz bir Alman. Neyse yan masadan birileri müdahale ediyor biz ona İngilizce anlatıyoruz o da garsona Almanca. Tüm Romantik Yol turunda en zorlandığımız ve en çok parayla en az yemek yediğimiz yer burası oldu.

Saat 16.30. Daha yolumuz uzun. Bir diğer durağımız şarapları ile ünlü; Bad Mergentheim.

Bu kez otopark halka açık değil, araçlarımızı ücretli bir kapalı otoparka bırakıp kent merkezine yürüyoruz. Ara sokaklardan geçip kendimizi tipik Marktplatz'da buluyoruz. Akşamüstünün serinliğinde herkes kafelerde oturmuş, canlı cıvıl cıvıl bir mreydan. Canburak turizm danışmadan hem şehir haritasını alıyor hem de şarap tadımı yapabileceğimiz yerleri soruyor. Canburak'ı beklerken meydandaki ikiz evleri, hemen meydanın arkasındaki yeşil alandaki Tauten Şövalyelerinin şatolarını izliyoruz ardından Canburak'ın rehberliğinde şehri turluyoruz. Şarap tadım yerlerinin hepsi saat 18.00 de kapanmış. Yakında ve yolumuzun üzerinde Backstein'i öneriyorlar, orada bir iki küçük işletmenin saat 19.00 kadar açık olabileceğini söylüyorlar. Ama 15 dakika sonra vardığımızda çevresindeki yamaçlar bakımlı bağlarla çevrili küçük bir hayalet höyle karşılaşıyoruz. Bir evin bahçesinde çalışan yaşlı bahçıvanla sohbet ediyoruz kısacası şarabı tadamadan yola devam.

Tüm köyleri dolaşmamız imkansız,ancak hedeflediğimiz birkaç tane daha kaldı,sırada biraz uzun isimli bir romantik kasaba daha var :Tauberbischofsheim
Tauber nehri kıyısını takip ederek ulaştığımız bu kasaba da oylanmadan küçük bir araba turu yapıp son durağımız Würzburg'a devam ediyoruz.