25 Şubat 2014 Salı

BİR PİZZACININ PEŞİNDEN: NAPOLİ, POMPEİ BÖLÜM 2

BİR PİZZACININ PEŞİNDEN: NAPOLİ, POMPEİ
BÖLÜM 2

Bir blogda okumuştum; " Eğer Pompei'den sonra Napoli Ulusal Arkeoloji Müzesini gezmezseniz Pompei geziniz yarım kalmış demektir"  diye.

Mozaikler

Duvar Resimleri

Biz de hem Pompei gezisini tamamlamak hem de Napoli'ye geliş amacımız olan Pizzeria Da Michelle'de pizza yemek için ikinci gün programına Napoli'yi koyuyoruz.
Sabah erken kahvaltının ardından yine taksi ile Roma Termini 'ye gidip dünkü Napoli trenine biniyoruz ve saat 10.00 da Napoli Cantrale / Garibaldi'ye iniyoruz. Napoli gezisinden sonra bu akşamki konaklamamız Sorrento'da olacağı için sabah valizlerimizle birlikte otelden ayrılmıştık. Napoli'yi o yükümüzle gezemeyeceğimiz için bagajlarımızı Napoli Centralenim 2 nolu peronu tarafındaki emanetçi KiPoint'e bırakıyoruz. ( Parça başı 6 € / 5 saat ).

İstasyondan çıkıp Garı arkamıza aldığımızda önümüzdeki meydanın sol çaprazından Corso Via Emanuelle 1 caddesine giriyoruz, ilk kavşaktan sağa dönüp bir paraleldeki Corso Fiora'ya çıkıyoruz. Napoli Ulusal Arkeoloji Müzesi bu yolun sonunda çok büyük, eski bir taş yapı. Saat 10.30 da müzeye giriyoruz. ( 8 € / kişi ) Bizim gezmemiz gereken 1. kattaki Pompei galerisi saat 12.30 da kapandığı için öncelikle oreaya çıkıyoruz. Büyük bir Pompei şehir haritası ve maketinin bulunduğu salondan başlayıp duvar resimleri, küçük cerrahi aletleri, mutfak eşyaları,i süs eşyaları ve takıların bulunduğu birbiri ardına sıralı galerileri tamamladığımızda saat 12.30 du. Ardından ara kattaki mozaik galerisini ve gizli odayı geziyoruz. O zaman anlıyoruz ki eğer bu müzeyi gezmeseydik Pompei gerçekten yarım kalacakmış. O duvar resimlerini, kap kacağı, takıları ve mozaikleri gördüğününde yaşanan ihtişamı ve Pompei'nin nasıl bir zenginlikte olduğunu kavrayabiliyorsunuz. Gizli odadaki erotizmi hatta zaman zaman erotizmi aşan cinselliği ve sapkınlığı gördüğünüzde bir an bu toplumun gerçekten Tanrı tarafından cezalandırıldığını düşünüyorsunuz.

Gizli Odadan

Müzeden çıkıp aynı yolu takiben Pizzeria Da Michelle'ye geldiğimizde saat 13.30 du ve 92 numarayı alabildik. 45 dakika bbekleyebileceğimiz söylendi gerçektende 45 dakika sonra masaya oturduk. Burası Julia Roberts'in " Ye, Dua et ve Sev" filminin çekimleri sırasında pizza yediği mekan ( Tesadüfe bakın, bizim yola çıkacağımız gece Kanal D de bu film oynadı ). Bu filmden sonra ünlü olmuş. Turizm sezonunda kapıda 2 - 3 saat sıra bekleniyormuş. Sadece Pizza Margarita yapıyorlar. Medium'u 4 €, yanında da Azzura 33'lük bira içerseniz 2 € da ona ödeyeceksiniz. Pizzanın herhangi bir özelliğ yok hatta kenarları yanık bile.. Ama olsun biz bu pizzayı yemek ve hayranı olduğum Julia Roberts ile aynı havayı solumak için gelmiştik.

Pizzamızı yedikten sonra yine Circumvezuviana'dan Sorrento için bilet alıyoruz. Bu kez yolumuz 66 dakika, bilet te 4.10 € / kişi.

Akşam saatlerinde indiğimiz Sorrento' da konaklayacağız. Kalacağımız Hostel İstasyondan çıktıktan sonra yaklaşık 300 metre ileride.
Üç günümüzü bir başka film " Under the Toscana Sun "a konu olmuş Sorrento'da geçireceğiz.